Waarom verkiezen jullie Android boven iOS

Alle algemene Android discussies en vragen kunnen onder dit android forum geplaatst worden.
css001

Waarom verkiezen jullie Android boven iOS

Bericht door css001 » za apr 21, 2012 8:41 pm

iedereen weet dat Apple met zijn iPhone en iOS de doorbraak en boost op de smartphone / tablet markt veroorzaakt heeft,
maar waarom hebben jullie nu toch voor Android gekozen en niet voor iOS? wat is jullie opinie?

blutch

Re: Waarom verkiezen jullie Android boven iOS

Bericht door blutch » za apr 21, 2012 8:43 pm

ik maak zelf gebruik van een iPod (laatste model) dus ben niet volledig tegen iOS of een Apple hater, alleen vond ik Android veel beter bij mijn noden aansluiten, ik vind het Apple iOS een beetje te veel dichtgeschroefd zitten, ik houd er wel van om een custom User interface te hebben of andere zaken meer in detail te kunnen tweaken...

starsky

Bericht door starsky » za apr 21, 2012 9:03 pm

voor mij was de keuze invoudiger: prijs
voor zover ik weet kost een iphone nog altijd 600 euro terwijl je voor 1/3 van deze prijs al een vrij deftige android phone hebt...

theprint

Bericht door theprint » wo apr 25, 2012 7:12 pm

Apple draait zijn iOS veel te ver dicht, ze zijn zo bang voor security breaches dat ze het plezier van sommige users gewoon wegnemen. Ook de accessoires zijn eindeloos duur, 20 euro voor een stomme USB lader, 40 euro voor een screen cover van bijvoorbeeld een iPad, 30 euro voor een HDMI output enz. ik haat het gewoon! Daarin is Google toch allemaal veel soepeler

niels

Bericht door niels » ma apr 30, 2012 10:58 am

flash -> iOS kan geen flashfilmpjes afspelen en Apple is niet van plan ooit Flash voor iOS te lanceren.

RyanC

Bericht door RyanC » ma apr 30, 2012 10:59 am

niels schreef:flash -> iOS kan geen flashfilmpjes afspelen en Apple is niet van plan ooit Flash voor iOS te lanceren.
een move die ik niet echt goed snap, waarom zouden ze dit nu in hemelsnaam doen? gewoon een reden voor veel gebruikers om wel naar een Android tablet te grijpen!

HouseMaffia

Bericht door HouseMaffia » do mei 10, 2012 6:17 pm

RyanC schreef:
niels schreef:flash -> iOS kan geen flashfilmpjes afspelen en Apple is niet van plan ooit Flash voor iOS te lanceren.
een move die ik niet echt goed snap, waarom zouden ze dit nu in hemelsnaam doen? gewoon een reden voor veel gebruikers om wel naar een Android tablet te grijpen!
Apple aanziet flash als een super onveilig medium, ze willen het ook niet hebben dat er constant updates voor flash uitkomen, in hun ogen is flash gewoon een slechte applicatie die in de loop van de komende jaren gewoon gaat verdwijnen.

dave

Bericht door dave » za mei 19, 2012 12:12 pm

ik haat vooral de manier waarop ze iOS hebben dichtgedraaid.

mark

Bericht door mark » ma sep 03, 2012 1:57 pm

gewoon omdat android gratis is en het op die manier vrij goedkoop kan aangeboden worden, wat is de prijs van de goedkoopste iPhone op dit moment? 499€ of zo?

Rush

Bericht door Rush » di sep 04, 2012 5:04 pm

Ik vind dabde standaardwerken al veel meer modificaties toelaat, de producenten hebben ook dikwijls een leuke user interface, bij Apple is alles zo saai

Plaats reactie