iphone 5 vs Android

Alle algemene Android discussies en vragen kunnen onder dit android forum geplaatst worden.
roger
Gebruikt android model: HTC Desire C
Android OS versie: 4.0

iphone 5 vs Android

Bericht door roger » di sep 11, 2012 8:34 pm

Apple staat op het punt om de iPhone 5 op de markt te gooien, maar gaat het weer een toestel zijn dat ondertussen lichtjes saai begint te worden, met slechts minimale aanpassingen? de iPhone 5 vs Android, hoe gaat het aflopen? Zal iPhone nog weten te verrassen? gaan ze met iets totaal nieuws en wicket op de markt komen? ik heb er mijn twijfels over, volgens mij zit er in Android toch nog een grotere groeimarge en gaan ze makkelijker nieuwe klanten kunnen aantrekken en blijven boeien. ten slotte ziet het iOS van apple er al 7 jaar bijna identiek uit, terwijl we bij android bij elke nieuwe major release een volledige nieuwe verrassing voorgeschoteld krijgen.

curl

Re: iphone 5 vs Android

Bericht door curl » di sep 11, 2012 8:43 pm

ik ben toch ook beniewd of apple zijn klanten gaat kunnen boeien met een nieuwe feature want ik zou nu zelf amper het verschil kunnen noemen tussen de iPhone 3 en iPhone 4. Eerlijk gezegd weet ik zelf totaal geen verschil. Je hebt zeker en vast gelijk Roger, in Android zitten nog zoveel mogelijkheden, het voelt zoveel meer open aan dus gaan ze zeker nog enkele jaren kunnen boeien!

androbot

Bericht door androbot » wo sep 12, 2012 12:10 pm

de announcement komt er binnen enkele uren aan, niemand sprak echter over een nieuwe iPhone 5. Apple heeft het gewoon over "een announcement" op 12 september, wat ze gaan voorstellen is totaal niet geweten, er is een vermoeden dat het de iPhone 5 gaat zijn, maar of het zo is weten we pas binnen enkele uren...

androbot

Bericht door androbot » wo sep 12, 2012 12:11 pm

en als het dan toch de nieuwe iPhone 5 zou worden, het gerucht gaat gewoon dat ze het scherm gaan vergroten van 3,5 inch naar 4 inch, de iPhone zou nog steeds even breed blijven maar zou gewoon langer worden met een scherm resolutie van 1136x640

marco

Bericht door marco » wo sep 12, 2012 8:07 pm

en zoals verwacht, niets spectaculairs dus, inderdaad een langer scherm met 1136 x 640 pixels resolutie; 18% dunner en 20% lichter, een nieuwe A6 processor en ook een nieuwere dunnere connector, waardoor je een opzetstukje nodig hebt om het toestel te kunnen laden op een oude iPhone adapter. Tot zover de iPhone 5. laten we het nu terug over Android hebben :-D

marco

Bericht door marco » wo sep 12, 2012 8:08 pm

nog 1 klein ding, Apple zal de eerste toestelletjes verschepen vanaf 21 september, richtprijzen voor België zijn er nog niet.

mashup

Bericht door mashup » wo sep 12, 2012 8:32 pm

hiermee gaat de screensize al direct richting deze van de Samsung Galaxy S3 en dat vind ik nu net een minpuntje aan dat toestel, het is gewoon te groot om deftig gebruikt te kunnen worden.

geoffrey

Bericht door geoffrey » do sep 13, 2012 4:53 pm

inderdaad, niets spectaculairs aanwezig op de iPhone 5, een scherm uitrekken en een toestel een beetje platter / lichter maken dan dat het 5 jaar geleden was kan elke fabrikant ondertussen wel...

goon

Bericht door goon » zo sep 16, 2012 9:46 am

wat de iPhone 5 nog altijd niet heeft, maar android wel:

1. NFC chip, nu misschien nog niet veel gebruikt, maar ik voorspel dat het gebruik hiervan stijl naar boven gaat springen in de toekomst.
2. Homescreen widgets: hiermee kan je op de Android vrijwel een oneindige hoeveelheid uitzichten aan je toestel geven, bij de iPhone blijft het gewoon domweg een rijtje programmas. de enige aanpassing die apple hier in gedaan heeft is dat sinds de 4 inch iPhone 5 er een extra rijtje icoontjes op de iPhone staat.
3. verschillende schermafmetingen: bij iPhone heb je nu sinds kort de keuze tussen 4 inch en 3,5 inch terwijl er android toestellen op de markt zijn tussen ongeveer 3 en 6 inch, een gigantisch veel groter gamma dus.
4. Micro USB connector: zowat alle android toestellen beschikken over een micro USB connector die gebruikt kan worden om je toestel op te laden / Data te transferreren. Bij Apple ben je verplicht van hun rare connectors te gebruiken. dus geen mogelijkheid om kabels van andere hardware die ook micro USB gebruikt te recuppereren

sNapp

Bericht door sNapp » vr sep 21, 2012 5:06 pm

deze week was er alvast veel hoongelach met de Apple Maps applicatie door de android community,
enkele voorbeelden van hoe de wereld er uit ziet volgens apple LOL, kijk en lach mee :)

Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie