dode pixels op android smartphone

Alle algemene Android discussies en vragen kunnen onder dit android forum geplaatst worden.
Plaats reactie
dafonz

dode pixels op android smartphone

Bericht door dafonz » do nov 22, 2012 7:17 pm

wat ik mij nu afvroeg, dode pixels op android smartphones, kan dit nog voorkomen? vroeger in de tijd van de eerste laptops dan beschouwde met het bijna als normaal dat er binnen de kortste keren wel op zijn minst 1 dode pixel in je scherm zat, ik heb er overigens op dit moment ook eentje in mijn laptop zitten, niet echt een dode pixel maar eerder een "stuck pixel", hij schijnt alleen maar wit meer, andere kleuren kan hij niet meer aannemen. Kan dit nog voorvallen op android smartphones ook, of heeft de technologie dit mankement kunnen verhelpen?

Stig

Re: dode pixels op android smartphone

Bericht door Stig » vr nov 23, 2012 5:33 pm

ik heb er nog geen gehad en ken niemand die al dode pixels gehad heeft, maar het bestaat wel degelijk, heb even rond gezocht. Als je pixels niet volledig zwart blijven (en dus niet morsdood zijn) maar gewoon op een kleur "vast" hangen, bijvoorbeeld enkel nog rood of blauw of geel tonen, dan kan je in de google play store een "stuck pixel" programma proberen downloaden, die flashen dan snel tussen de verschillende pixel kleuren in de hoop zo je vasthangende pixel terug los te trekken.

gert

Re: dode pixels op android smartphone

Bericht door gert » za nov 24, 2012 1:28 pm

misschien dat de technologie er wel al beter op geworden is en het minder kan voorkomen, maar het blijft toch een stukje electronica, en electronica gaat hoe dan ook kapot, is het niet nu, dan is het wel binnen enkele jaren

Plaats reactie