Samsung stopt gebruik van android in 2013

Alle algemene Android discussies en vragen kunnen onder dit android forum geplaatst worden.
Plaats reactie
ben

Samsung stopt gebruik van android in 2013

Bericht door ben » do jan 10, 2013 7:25 pm

De gerenomeerde website Bloomberg businessweek heeft een bericht gepost deze week dat Samsung van plan is om nog dit jaar te stoppen met het gebruik van android op zijn smartphones. Ze zouden willen overschakelen naar een nieuw besturingssysteem "Tizen" in samenwerking met Intel.
Tizen is een opensource platform dat gesteund wordt door Samsung, intel, NTT, docomo en Vodafone. door al deze grote namen zou het dus wel eens een geduchte concurrent kunnen worden van android. Volgens mij had samsung genoeg van de patentenoorlog met iPhone / apple en zijn ze daarom hun eigen weg ingeslagen. Anyway, zou dit willen zeggen dat we misschien reeds halfweg dit jaar de laatste android smartphone van Samsung gezien hebben.....?

fasseur

Re: Samsung stopt gebruik van android in 2013

Bericht door fasseur » wo jan 16, 2013 7:42 pm

eerst zien dan geloven!

neutron

Bericht door neutron » vr jan 18, 2013 5:55 pm

als ze dan al op een ander OS gaan overschakelen denk ik dat ze de 2 toch nog eerst een serieuze tijd in paralel gaan laten draaien. De beste manier om te weten of iets aanslaat zou eigenlijk gewoon de 2 OS'en op 1 en het zelfde model releasen en dan kijken welke het beste verkoopt

levi

Bericht door levi » vr jan 18, 2013 5:57 pm

neutron schreef:als ze dan al op een ander OS gaan overschakelen denk ik dat ze de 2 toch nog eerst een serieuze tijd in paralel gaan laten draaien. De beste manier om te weten of iets aanslaat zou eigenlijk gewoon de 2 OS'en op 1 en het zelfde model releasen en dan kijken welke het beste verkoopt
ofwel 1 toestel met dan bij de eerste opstart de mogelijkheid voor welk OS je wil kiezen zoals bij Windows soms het geval is (waarbij je bij eerste boot moet kiezen welke taal je wil gaan gebruiken)

marco

Bericht door marco » vr jan 18, 2013 6:06 pm

levi schreef:
neutron schreef:als ze dan al op een ander OS gaan overschakelen denk ik dat ze de 2 toch nog eerst een serieuze tijd in paralel gaan laten draaien. De beste manier om te weten of iets aanslaat zou eigenlijk gewoon de 2 OS'en op 1 en het zelfde model releasen en dan kijken welke het beste verkoopt
ofwel 1 toestel met dan bij de eerste opstart de mogelijkheid voor welk OS je wil kiezen zoals bij Windows soms het geval is (waarbij je bij eerste boot moet kiezen welke taal je wil gaan gebruiken)
maar als je dan kiest voor het samsung OS Tizen, dan betaal je er eigenlijk nog steeds een android licentie bij die je dan toch niet gaat gebruiken, wat de smartphone dan nutteloos enkele euros duurder zal maken

androbot

Bericht door androbot » zo mar 24, 2013 11:34 am

ondertussen duiken er ook meer en meer berichten op dat Samsung klaar is om over te schakelen op Tizen. De Samsung Galaxy S4 is echter ondertussen wel nog met het Android OS op de markt gekomen, dus voorlopig kunnen we nog even verder met ons geliefde Android besturingssysteem :)

bjorg

Bericht door bjorg » di mei 08, 2018 2:41 pm

grappig om deze topic plots tegen te komen. Voor zover ik kan zien Anno 2018 liggen de winkels nog vol Android smartphones van Samsung :-D

Plaats reactie