Goedkope Android tablets hun geld waard?

Alle algemene Android discussies en vragen kunnen onder dit android forum geplaatst worden.
Plaats reactie
filip

Goedkope Android tablets hun geld waard?

Bericht door filip » vr mar 01, 2013 8:17 am

ik overweeg om bovenop mijn Android smartphone er nog een android tablet bij te nemen, ik zou voor een goedkoop modelletje gaan, daarom niet persé van een gekend merk ala Samsung of Acer, zou gerust iets chinees mogen zijn, als het maar goedkoop is. ik vraag mij echter wel af of deze hun geld waard zijn, of ik er vlug spijt van ga krijgen dat ik een goedkope android tablet aangekocht heb. Ik wil er alleen niet veel geld aan uitgeven, ik gebruik toch mijn smartphone al voor zoveel zaken.

danny

Re: Goedkope Android tablets hun geld waard?

Bericht door danny » vr mar 01, 2013 8:26 am

ik heb ooit eens een goedkopere tablet aangekocht, een Archosy was het merk geloof ik, die heeft mij minder dan 100 euro gekost, maar vond het uiteindelijk weggesmeten geld, want hij werd amper gebruikt, gewoon omdat hij zo traag was, en de resolutie was tevens barslecht, zo zag het scherm er heel korrelig uit. Doordat hij zo traag was reageerde hij precies slecht op aanraking (waarschijnlijk door de tragere single core CPU). het toestel was dan wel heel goedkoop, maar doordat het zo weinig gebruikt werd was het toch wat weggesmeten geld. Ook had het toestel geen echte tablet afmetingen, althans toch niet te vergelijken met een Galaxy Tab 10 of een iPad. het was veeleer iets tussen een tablet en een smartphone in. ik vond het alleszinds een miskoop en zal het niet meer gebruiken in de toekomst!

skew

Bericht door skew » di mar 05, 2013 8:57 am

te zien voor welke taken je ze gaat gebruiken natuurlijk, als dit zuiver is om 1 bepaalde zaak makkelijk te kunnen checken of updates op een website, of een soort van newsfeeds te lezen zullen dit toestellen zijn die meer dan voldoende zijn

vladivosko
Gebruikt android model: ZTE
Android OS versie: 2.3.5

Bericht door vladivosko » zo mei 26, 2013 12:46 pm

Ik heb een smartphone van een tamelijk onbekend merk (zte) en volgens mij is het chinees, (er komen toch chinese tekens als je opstart)
Even groot scherm als de iphone 5, maar hij heeft me maar 160 euro gekost.

Ben er tevreden van: stabiel, zeer duidelijk scherm.
Nadeel: soms merk je wel dat het allemaal wat snel is voor het toestelletje (maar hij komt er snel uit, zonder te crashen) en een belachelijk klein intern geheugen (140 Mb heb ik nog over als android er op staat)

marco

Bericht door marco » do mei 03, 2018 3:59 pm

mijn eerste android tablet was er eentje van 60 euro, na een week ben ik gestopt deze te gebruiken en heb ik deze aan mijn dochter gegeven, ik werd er gewoon volledig gek van van het trage toestel, vooral, wanneer je ergens op klikte lek het gewoon alsof de android tablet pas na 1 seconde reageerde, die 1 seconde duurt gewoon een eeuwigheid in zo een geval!

gertjan

Bericht door gertjan » vr mei 04, 2018 11:12 am

ik denk persoonlijk toch ook dat je moet uitzien naar toestellen die +200 euro kosten, alles goedkoper is "wegwerp materiaal" voor de kinderen :-)

R-Man

Bericht door R-Man » di mei 08, 2018 1:05 pm

Dit was misschien vroeger wel het geval, maar momenteel heb je al een Samsung Galaxy A10 voor net iets meer dan 200 euro, en een echt slechte tablet kan je dat toch niet noemen. in de beginjaren van Android had je wel een paar slechte android clones uit China waar je u kon laten aan vangen,maar momenteel komen ook respectabele fabrikanten al op de proppen met goeie en goedkope alternatieven.

Plaats reactie