Donkere fotos in externe applicatie

Alle algemene Android discussies en vragen kunnen onder dit android forum geplaatst worden.
Plaats reactie
CrazyB

Donkere fotos in externe applicatie

Bericht door CrazyB » do mei 03, 2018 11:29 am

In de foto applicatie op mijn ietwat exotische InFocus Turbo 5 zijn al mijn fotos perfect, maar als ik echter fotos neem via een andere applicatie, ik zeg zomaar, whatsapp of facebook messenger, dan zijn al mijn fotos immens donker, schakel ik terug naar de gewone foto applicatie dan zijn deze gewoon terug perfect. iemand met suggesties?

FrankDM

Re: Donkere fotos in externe applicatie

Bericht door FrankDM » do mei 03, 2018 1:13 pm

Misschien kan je default foto applicatie je low light condities aanpassen, en doen de andere applicaties dat niet. Een soort van on-the-fly photoshop of lightroom dus die zonder dat je het merkt de fotos direct optimaliseert. Welk model smartphone heb je overigens?

CrazyB

Bericht door CrazyB » do mei 03, 2018 1:13 pm

FrankDM schreef:
do mei 03, 2018 1:13 pm
Welk model smartphone heb je overigens?
zoals vermeld, een InFocus Turbo 5 ;)

BongBit

Bericht door BongBit » vr mei 04, 2018 1:07 pm

ik heb zelf het zelfde probleem gehad op mijn iPhone, in Facebook Messenger waren mijn fotos veel donkerder van kwaliteit dan in de foto app. ik denk dat dit inderdaad een soort van post-processing is die gedaan wordt door de standaard foto applicatie waar andere foto apps misschien niet overweg mee kunnen.

stake

Bericht door stake » ma mei 07, 2018 8:52 am

inderdaad, je zal hier weinig aan kunnen veranderen, tenzij de externe applicatie (messenger, whatsapp,.....) hier zelf een aanpassing voor doen. Misschien verwerken ze de beelden voor je grafische processor niet correct? dit kan je nogal eens hebben met van die exotische smartphones :-)

Plaats reactie