Android geheugen smart errors

Alle algemene Android discussies en vragen kunnen onder dit android forum geplaatst worden.
Plaats reactie
bjorg

Android geheugen smart errors

Bericht door bjorg » di mei 08, 2018 2:38 pm

ik heb de indruk dat mijn toestel een stuk trager geworden is door misschien wel errors op het opslag geheugen, Op PCs krijg je bij harde schijven die het aan het begeven zijn soms SMART errors, bestaat er een dergelijke check voor het interne geheugen van je android toestel ook? of is er een andere methode om je interne opslag te testen op fouten?

praet

Re: Android geheugen smart errors

Bericht door praet » di mei 08, 2018 3:50 pm

het internet geheugen van een smartphone werkt toch lichtjes anders dan een harde schijf, volgens mij ga je hier nooit SMART errors voor te zien krijgen. ik heb zelf nog niet gezocht naar een health check voor de opslag van de android phone maar moet daar misschien ook eens werk van maken.

roger
Gebruikt android model: HTC Desire C
Android OS versie: 4.0

Re: Android geheugen smart errors

Bericht door roger » di mei 08, 2018 4:04 pm

het geheugen van je smartphone bestaat uit "nand memory", meestal zit er een stuk meer geheugen in je telefoon dan er vermeld is en zichtbaar, de telefoon zal zelf detecteren wanneer er een memory block kapot is, en hier dan eentje uit de reservepool voor in de plaats gebruiken. in theorie zal meestal je memory van de 1 op andere dag volledig uitvallen zonder waarschuwing,in de praktijk gebeurt dit ook super zelden.

Plaats reactie