Hoe veilig is face unlock?

Alle algemene Android discussies en vragen kunnen onder dit android forum geplaatst worden.
Plaats reactie
gertjan

Hoe veilig is face unlock?

Bericht door gertjan » wo mei 09, 2018 10:04 am

Alvorens de face unlock te activeren op mijn toestel had ik toch graag jullie mening gehad over hoe veilig deze feature nu eigenlijk is?

fantasy

Re: Hoe veilig is face unlock?

Bericht door fantasy » wo mei 09, 2018 10:14 am

naar verluid veel minder veilig dat bijvoorbeeld de iPhone X of Windows 10 (windows 10 gebruikt bijvoorbeeld op de Surface een camera die ook infrarood filmt waardoor je al geen foto voor je camera moet houden). bij android is dit echter een heel basis setup en zou het zelf mogelijk zijn de smartphone te unlocken door een pasfoto van de eigenaar voor de camera te houden. De kans is natuurlijk klein dat je zo een zaken tegen komt, maar zelf ga ik me toch al niet aan gezichtsherkenning wagen

goon

Bericht door goon » wo mei 09, 2018 10:18 am

fingerprint blijft zoveel veiliger en net zo makkelijk (als je toestel hier ondersteuning voor heeft uiteraard)

koen

Bericht door koen » wo mei 09, 2018 1:03 pm

ik gebruik faceunlock zelf wel, maar ik besef wel dat dit systeem niet 100% waterdicht is. maar ik ga er ook van uit dat niemand echt geinteresseerd is in mijn data, of althans toch niet genoeg om in het toestel te proberen binnen hacken.

appel

Bericht door appel » wo mei 09, 2018 1:11 pm

zoals Koen zegt, voor de meeste "normale" gebruikers zoals ons, die hun toestel over het algemeen niet voor bedrijfskritieke info gebruiken, is de inhoud van weinig waarde voor wie het toestel eventueel zou buitmaken of toevallig vinden. Een simpele pincode is zelf al voldoende om hun poging binnen te raken in het toestel af te blocken

dave

Bericht door dave » wo mei 09, 2018 1:31 pm

ik heb deze nog nooit geconfigureerd, misschien moet ik het wel eens proberen, maar fingerprint werkt idd al meer dan goed genoeg, face unlock is dus maar een extraatje

restart

Bericht door restart » di mei 22, 2018 12:12 pm

ik betrouw face unlock voor geen haar :-)

Prince
Android OS versie: Oreo

Bericht door Prince » zo jan 27, 2019 1:10 pm

ik gebruik het gewoon uit luiheid

Plaats reactie