Android Game Console : Ouya

thomas

Android Game Console : Ouya

Bericht door thomas » wo jul 11, 2012 9:12 pm

Dit had ik toevallig vandaag opgevangen op internet:

blijkbaar zijn enkele freaks op het idee gekomen om een ultra low budget gameconsole op de markt te brengen, deze console zou dan op gratis opensource software moeten draaien, de console zelf zou de naam "Ouya" meekrijgen.
er zitten blijkbaar genoeg mensen op te wachten, want de uitvinders hebben een fundraiser georganiseerd en hebben hiermee reeds meer dan 3 miljoen dollar kunnen ophalen. ik zie een android gameconsole alleszinds wel zitten!

dit is één van de weinige fotos die tot nu toe bekend is gemaakt van Ouya:
Afbeelding

mayhem

Re: Android Game Console : Ouya

Bericht door mayhem » wo jul 11, 2012 9:17 pm

inderdaad heel nice, zeker omdat de Ouya blijkbaar maar 99$ zou moeten gaan kosten (wat dan bij ons 99 euro zal worden als het spul het tot op onze markt haalt). Blijkbaar hadden ze 950.000 dollar nodig om het project te starten maar zijn ze op dag 1 al over de 3 miljoen dollar geraakt. het ziet er naar uit dat dit beestje dus binnen enkele maanden op de markt zal verschijnen! een Android game console is eigenlijk wel nog een briliant idee, er zijn toch duizenden android games beschikbaar op google play.
Ouya! ik wil er wel eentje!

tom

Bericht door tom » wo jul 11, 2012 9:37 pm

en door het grote aantal donoren is de eerste oplage al een stuk vergroot, momenteel zijn er nog een 4000 tal Ouya's te verkrijgen in pre-order. ik laat het toch maar even passeren, console gaming is al eventjes niet meer aan de orde sinds ik een tablet heb

tom

Bericht door tom » wo jul 11, 2012 9:40 pm

blijkbaar is er vooral ook redelijk veel interesse voor de Ouya android game console omdat er voorspelt wordt dat deze heel makkelijk te hacken zal vallen. Het toestel heeft dan ook allerlei opties om dit te vergemakkelijken, zoals een USB poort om de opslag voor games te vergroten (iets wat grote console leveranciers zo goed mogelijk proberen tegen te gaan om het kopieren van games echt tegen te gaan). voor de producenten van Ouya zal dit natuurlijk worst wezen, het enige waar ze aan kunnen verdienen is de console zelf, op de games zullen ze hoogstwaarschijnlijk geen euro extra hebben, deze worden toch gewoon van google play af gehaald.

finn

Bericht door finn » vr jul 13, 2012 10:07 am

Voor 99 euro kan je niet sukkelen, alhoewel ik zo geen gameconsole man ben zou ik voor deze prijs toch wel durven overwegen er eentje aan te schaffen.
ga je de Ouya op HDMI kunnen aansluiten?

stern

Bericht door stern » zo jul 15, 2012 1:19 pm

Een goed concept, moet echt wel door fanatiekelingen gemaakt worden, ik vraag me af of ze ooit uit de kosten gaan komen, de duurdere xbox en Wii spelers worden immers zelf onder Dean prijs verkocht en zijn pas terugverkrijg nadat de gamers een aantal games gekocht hebben, ik vraag me dus toch sterk af hoe ze met ouya ooit uit de kosten gaan geraken...

carl

Bericht door carl » ma jul 16, 2012 11:57 am

ik vind deze ouya best een interessant concept, ik zou niet lang moeten nadenken als mijn zoontje een ouya aan de sint vraagt, tov die dure playstations en xboxen met nog duurdere spelletjes.... hier heb je voor 99 euro een console, en vanaf 75 cent zijn er al een massa games te koop (als ze al niet gratis zijn)

decock

Bericht door decock » ma jul 16, 2012 3:36 pm

de reeds bestelde Ouya toestellen, wanneer zou de leverdatum zijn? als ik het goed begrijp moet de eerste Ouya nog geassambleerd worden?

sorrow

Bericht door sorrow » wo jul 18, 2012 10:08 pm

geef mij toch maar een Sony Playstation met HD graphics en alles op en aan hoor

goon

Bericht door goon » ma jul 30, 2012 4:56 pm

binnen hoeveel tijd zouden ze dit verzenden? en zouden ze ook bij bijvoorbeeld Bart Smith te verkrijgen zijn?

Plaats reactie