Apparte bericht geluiden per contact

De 8ste versie van Android, genaamd Android Oreo kwam op de markt op 21 Augustus 2017 en bestaat uit versie 8.0 en 8.1
Plaats reactie
mayhem

Apparte bericht geluiden per contact

Bericht door mayhem » ma mei 07, 2018 1:38 pm

in Android 7.0 was het mogelijk om een apparte notification sound, een bericht geluid, per contact toe te kennen, zo wist ik soms op voorhand aan de hand van het geluid van wie ik een bericht gekregen heb en hoe dringend het soms was om te kijken. echter sinds een update naar Android 8.0 Oreo lijken al mijn apparte geluiden per contact terug gereset te zijn naar het algemene geluid. ik kan nergens nog de optie terugvinden om dit terug in te schakelen of aan te passen. Onder welk menu kan ik dit terugvinden, of is deze functie uit Android 8.0 oreo verdwenen?

Cali

Re: Apparte bericht geluiden per contact

Bericht door Cali » ma mei 07, 2018 1:47 pm

ik heb exact het zelfde "probleem" gehad en ben dan naar een oplossing gaan zoeken, blijkbaar bestaat die functie helaas niet meer in Google 8.0 Oreo :evil: god weet waarom ze deze er uit gehaald hebben. er bestaat echter wel een alternatief voor "Google Messages" daarmee kan je wel nog steeds apparte geluiden per contact instellen.

kris

Re: Apparte bericht geluiden per contact

Bericht door kris » di mei 08, 2018 9:08 am

whow, dat is nochtans een functie die ik zelf ook gebruik, en redelijk veel zelf, ik denk dat dit voor mij al een showstopper is om naar google Oreo te upgraden :evil:

Plaats reactie