Huawei Ascend Mate installatie APK files

Huawei Tablets en smartphones op Android, alle berichten, vragen, opmerkingen en reviews omtrent toestellen gemaakt door Huawei kan je hier plaatsen of terugvinden.
Plaats reactie
stake

Huawei Ascend Mate installatie APK files

Bericht door stake » ma mei 07, 2018 8:51 am

Ik probeerde op mijn Huawei Ascend Mate een gedownloade applicatie in APK formaat te installeren, ik kreeg echter plotseling de melding "There is a problem parsing the package". ik heb het een 3-tal keer proberen installeren maar krijg telkens de zelfde melding.

Cali

Re: Huawei Ascend Mate installatie APK files

Bericht door Cali » ma mei 07, 2018 2:01 pm

Stake, check eens of je de laatste android versie draaien hebt en of er geen updates beschikbaar zijn? check ook voor alle zekerheid eens of de versie van de app die je wil installeren wel met deze versie compatibel is ook, als het een oudere APK download is zal deze misschien niet up to date zijn en niet meer compatibel met je huidige android versie.

bjorg

Bericht door bjorg » di mei 08, 2018 2:41 pm

zorg ook wel dat je de APK file van een betrouwbare bron hebt, er zijn 3rd party websites die virussen injecteren in bestaande applicaties en die dan als apparte APK download aanbieden. het kan misschien ook zijn dat je APK file een slechte extractie is en deze opnieuw extracted moet worden.

maxim

Bericht door maxim » ma mei 14, 2018 9:45 am

bjorg schreef:
di mei 08, 2018 2:41 pm
zorg ook wel dat je de APK file van een betrouwbare bron hebt, er zijn 3rd party websites die virussen injecteren in bestaande applicaties en die dan als apparte APK download aanbieden. het kan misschien ook zijn dat je APK file een slechte extractie is en deze opnieuw extracted moet worden.
zeker en vast een goeie tip, want ik ben er in het verleden zelf toch al in geslaagd eens een virus binnen te halen op die manier. Dat was voor ik wist dat er virussen voor Android op de markt waren. De google play store was hier vroeger overigens ook niet echt heilig in, er stonden ook duizenden geinfecteerde apps online. Google heeft hier ondertussen wel stevig kuis in gehouden, ik weet nu wel nog niet of elke geplaatste app 100% virusvrij is in de play store.

Plaats reactie